INŽINERIJA - ATEITIES KRYPTIS

Ar šį rytą atsibudęs paspaudei šviesos jungiklį? Apsivilkai mokyklinę uniformą, nuo stalo pagriebei skaičiuotuvą ir ausinukus? Įsėdai į mamos automobilį, o ji tave nuvežė į mokyklą? Jei taip, tu susidūrei su inžinerija! Kaip? Visų pirmą reikia žinoti, kas yra ta inžinerija. Paprasčiausias būdas paaiškinti yra toks: inžinerija – tai technologijų naudojimas problemoms spręsti. Pavyzdžiui, tau reikia nuvažiuoti pas geriausią draugą. Statybos inžinieriai suprojektavo kelius ir tiltus, kad tu lengvai nusigautum ten, kur reikiajį. Mechanikos inžinieriai suprojektavo mašiną, kuria esi vežamas. Aviacijos ir kosmoso inžinieriai nukelia mus į žvaigždes ir mėnulį, į orbitą išleidžia palydovus, kurie užtikrina internetą ir navigaciją. Geologijos inžinieriai padeda mums rasti kuro visoms kelionėms. Inžinieriai yra tie, kurie tingi irtis per upę, todėl pastato tiltą, tingi nešti sunkią siją, todėl sukuria plonesnę, tingi lipti laiptais, todėl projektuoja liftus. Inžinerija yra teigiama tinginystė, padedanti rasti sprendimą su mažiausiais kaštais ir geriausiomis sąlygomis.

Ką dar veikia 21 amžiaus inžineriai? Jie sukuria daugybę įdomių ir neįtikėtinų dalykų! Galbūt mėgsti gazuotuus gėrimus? Tekstilės inžinieriai surenka tavo tuščias gėrimų skardines ir perdirba jas į techninę vilną – kaip tą jaukų megztinį, kuris žiemą saugo tave nuo šalčio. O jei tavo širdis sustos, kad ir vieną sekundę? Jei tai ne meilė, gali prireikti širdies stimuliatoriaus, kurį sukūrė ne gydytojas, o elektros inžinierius. Nuobodu? Programinės įrangos inžinieriai kuria kompiuterinius žaidimus. Iš inžinierių žinių, gebėjimų ir fantazijos lydinio gimsta programos, kurios sukuria tuos kietus specialiuosius efektus tavo mėgstamiausiuose veiksmo filmuose. Ar tavo kompiuteris per lėtas? Kompiuterių inžinieriai kruopščiai dirba, kad sukurtų greitesnius ir sudėtingesnius kitos kartos lustus. Nepamirškite chemijos, mechanikos ir pramonės inžinerijos! Chemijos inžinieriai naudoja chemines medžiagas problemoms spręsti. O viskas, kas turi judančias detales (nuo segiklių iki reaktyvinių variklių) atitenka mechanikos inžinieriams. Jie projektuoja svertus, jungiklius ir kitas dalis, užtikrina, kad viskas veiktų saugiai ir efektyviai. Pramonės inžinieriai kuria mechanizmus, gaminančius visus šaunius daiktus, kuriuos tu turi arba norėtum turėti. Matai, kiek daug sričių, kuriuose gali dirbti inžineriai!

Šiaulių techninės kūrybos centro siūlomi būreliai: Aviamodeliavimas, Sumanioji inžinerija, Lego konstravimas, Interjero dizainas, Techninis modeliavimas, Inžinerinės kūrybinės dirbtuvės, Astrofizika.

KAM REIKALINGAS KOMPIUTERIŲ MOKSLAS ?

Daugeliui mokinių reikia kompiuterių mokslo, kad vėliau būtų galima sėkmingai mokytis universitete ir dirbti. Archeologai rašo programas, kad susistemintų senovinių griuvėsių fragmentus. Ekonomistai taiko nuodugnaus mokymosi modelius finansiniams duomenims apdoroti. Kalbininkai rašo programas, skirtas literatūros kūrinių statistinėms savybėms tirti. Fizikai tiria kompiuterio sukurtus visatos modelius, kad išanalizuotų jos kilmę. Muzikantai dirba su sintezuotu garsu. Biologai ieško genomų modelių. Geologai tiria kraštovaizdžio raidą. Menininkai dirba su skaitmeniniais vaizdais. Sąrašas tęsiasi ir tęsiasi… Programavimas yra vienas vertingiausių gebėjimų, tiek galvojant apie karjeros keitimą, tiek mąstant apie savo gebėjimų išplėtimą šiais interneto laikais. Tačiau kompiuterių mokslas yra daug daugiau nei vien tik programavimas! Ateities pasaulio iššūkis – suvaldyti visur mus supančias informacines technologijas ir kompiuterines sistemas, užtikrinti jų saugumą ir patikimumą. Svarbu išmanyti kompiuterių sistemas, tinklus, kibernetinio saugumo technologijas, informacijos apdorojimą ir valdymą, išmaniuosius daiktus ir aplinkos kompiuterizaciją, išmokti projektuoti, realizuoti, pritaikyti ir diegti įvairios paskirties programinę ir techninę įrangą, taikyti informacines technologijas įmonėse ir organizacijose sprendžiant įvairiausius šių organizacijų iššūkius. Net jei manote, kad jūsų vaikams ateityje visai nereikės programuoti, greičiausiai visiškai išvengti kompiuterizuotų sistemų jiems nepavyks. Pavyzdžiui, filosofai, politikai, žurnalistai ir visi – ne tik programinės įrangos inžinieriai – turi spręsti programinės įrangos privatumo, saugumo ir etikos problemas. Kasdien ir dažniausiai patys. Siekiant ugdyti kritinį mąstymą, neužtenka vien teikti žinias, mokyti informaciją įsiminti ir atkartoti. Visi žinome, kad būtina drąsinti vaikus apsvarstyti įvairias prielaidas, analizuoti skirtingus požiūrius, priimti argumentuotus sprendimus, o nuomones grįsti faktais. Kompiuterių mokslas yra puiki galimybė ugdyti kritinį mąstymą patraukliu būdu. Kaip būtų galima patobulinti tam tikrą programą ar sistemą? Kodėl viena programavimo kalba ar sistema gali būti efektyvesnė už kitą tam tikrai programai? Ar tam tikras požiūris yra įmanomas būdas bandant išspręsti tam tikrą problemą? Labai svarbu išmokyti vaikus efektyviai susidoroti su tokiais klausimais ir mokyti juos smalsumo ieškant atsakymų. Steve’as Jobsas kartą pasakė, kad „kompiuterių mokslas yra liberalus menas“. Šis mokslas pagrįstas logika ir matematika, susijęs su filosofija, gamtos mokslais ir įvairiais menais, todėl būtinas bet kurio vaiko ugdymui. Kompiuterių mokslas yra ne tik naudingas. Tai išplečia protą. Šiaulių techninės kūrybos centro siūlomi būreliai: Lego robotika, Robotika ir valdomi modeliai, Programavimas.

MEDIJOS IR DIZAINAS

Per įvairias medijas ir kitus informacijos kanalus mus pasiekia vis didesni informacijos srautai, todėl gebėjimas rasti, suvokti, kritiškai vertinti ir panaudoti informaciją yra vieni svarbiausių XXI amžiaus žmogaus gebėjimų. Mūsų medijų krypties būrelių tikslas – ugdyti mokinių medijų ir informacinį raštingumą, mokant juos ieškoti, atsirinkti ir kritiškai vertinti informaciją iš įvairių šaltinių ir medijų, pasinaudojus teikiamomis galimybėmis kurti kokybišką vaizdo turinį. Šiaulių techninės kūrybos centro siūlomi būreliai: Grafinis dizainas, Animacija ir komiksų kūrimas, Filmavimas ir vaizdo montavimas, Mobilioji fotografija.

Projektą finansuoja

Projektą įgyvendina

Rėmėjai

Informaciniai partneriai

www.miestonaujienos.lt
www.karjerasiauliuose.lt
www.owexx.com
www.etaplius.lt
www.siauliugidas.lt
www.facebook.com/Andruuska
www.siaulify.lt
www.gorilareklama.lt
www.powerhitradio.lt
www.printaprint.lt
www.stv.lt
www.2go.lt
www.lrt.lt
www.gorilareklama.lt
www.skrastas.lt

Draugai

www.vsdt.lt
www.interscalit.com
www.stmc.lt
www.atlantiscinemas.lt
www.akropolis.lt
www.citma.lt
www.gaidelisklasika.lt
www.diabgroup.com
www.siauliaitech.lt
www.siauliuarena.lt
www.salda.lt
www.akiesfoto.lt
www.cranbalt.com
www.cannumo.lt
www.romuvosgimn.lt
www.edupro.lt
www.driftgo.lt
www.sauletekis.lt
www.garsas-lt.lt
www.tikpica.lt
www.vmg.eu
www.vmu.lt
www.bodesa.lt
www.entervr.lt
www.hexacinema.lt
www.artiluxnmf.se
www.jzum.lt
www.vmi.lt
www.vilmers.com
www.simuliatoriuakademija.lt
www.sb.lt

Kontaktai

Telefonas

El. paštas